Landingpages - משקפיים עדשות מגע או ניתוח לייזר 1
ד"ר אנדרו פינק, מומחה ברפואת עיניים, מנתח עיניים באסותא אופטיק
קשת הפתרונות לקוצר ראייה מעלה שאלות בריאותיות ואסתטיות, לרבות עם איזה פתרון יהיה לי הכי נוח וכמובן שאלת העלות. מסתבר שבסופו של יום, למי שמבחינה רפואית יכול לעבור ניתוח לייזר לתיקון הראייה, זה הפתרון המיטבי.
 
קוצר ראייה הוא נחלתם של רבים, ועל כן לא ייפלא שהתפתחה סביב מגבלה זו תעשייה שלימה שמגלגלת מיליארדים. לכול סוג של פתרון מוצע ישנם יתרונות וחסרונות, אך מעבר לכך, לא לכול אחד מתאים פתרון מסוים. למשל ללוקים ביובש עיניי לא יומלץ על שימוש בעדשות מגע ולעומת זאת כ- 30% מהמועמדים לניתוח לייזר לא מתאימים לביצוע הליך זה. 
 
שימוש בעדשות מגע עלול לגרום לפגיעה?
לכאורה עדשות המגע לסוגיהן פותרות חלק מבעיות הנוחות, אלא שמבחינה מעשית מתלווים להרכבתן סיכונים רפואיים לא מעטים. הרכבת עדשות כרוכה בתחזוקה קפדנית שנועדה למנוע זיהומים בעין וכן מעלה צורך בהקפדה על כך שבעת ההרכבה או המגע עם העדשה האצבעות תהיינה נקיות לחלוטין והציפורניים גזורות. עדשות לא נקיות יכולות לגרום לזיהומים, דלקות והצטלקויות בקרנית.
 
שימוש לאורך זמן בעדשות מגע עלול לגרום פגיעה מכנית בפני הקרנית, בעיקר יובש וצמיחת כלי דם על פני הקרנית. כאשר אדם חווה גירוי בעין כתוצאה מהרכבת עדשות הדבר עלול להעיד על שריטה או דלקת ועליו להסיר אותן מידית ולעבור להשתמש במשקפיים. לאחר מכן עליו להיבדק אצל רופא עיניים.
מעבר לאמור, נדגיש שאין להיכנס לים או לבריכה עם עדשות מגע ללא הגנה של משקפי שחייה, מאחר שלעדשות נטייה לספוח את מלחי הים או את הכלור בבריכה, שלא לדבר על חיידקי הקולי הקיימים בים. בהיבט של העלות, לעדשות המגע יש עלות מצטברת נכבדה הנובעת בין השאר מהבלאי המהיר ומהצורך בגיבוי של משקפיים.
 
האם משקפיים עדיפים על עדשות?
הפתרון הוותיק של המשקפיים שהוא בן 630 שנה השתכלל במהלך השנים, הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינת הנדסת האנוש. העדשות העשויות מפולימרים פלסטיים דקות וקלות יותר ומגוון המסגרות מאפשרות התאמה אישית לפני המשתמש. עבור רבים מהלוקים בקוצר ראייה יש עדיפות למשקפיים על פני עדשות מגע, בעיקר בשל הפחתת הסיכון לנזקים בעין.
 
עם זאת עניין מגבלת הנוחות נותר בעינו – הזעה, אדים והזדקקות תמידית לאביזר. העלות המצטברת לאורך השנים אינה שולית בלשון המעטה, בפרט אם לוקחים בחשבון את הצורך בזוג נוסף, בזוג משקפי שמש אופטיים ומי ששוחה ייאלץ גם להשקיע כמה מאות שקלים מידי שנה במשקפי שחייה אופטיים.

ניתוח הלייזר הוא חלופה שראוי לשקול
הפתרון של ניתוח לייזר לתיקון הראייה הוא פתרון מיטבי הן בהיבט של העלות והן בהיבט של הנוחות. הניתוח מתקן את ליקויי הראיה מכול הסוגים, לרבות קוצר ראיה, רוחק ראיה, צילינדרים ומולטי פוקאל. מאז בוצעו הניתוחים הראשונים בישראל לפני כ-30 שנה על ידי פרופ' לזר בבית החולים אסותא, השתכללה מאד הטכנולוגיה וכיום מבוצעים מידי שנה אלפי ניתוחים בהליך קצר שמשכו כרבע שעה, ומבוצע בהרדמה מקומית בלבד.
מטרתו של הניתוח המתבצע בעזרת ציוד ממוחשב לשנות את מידת הקימור של הקרנית, שהיא השכבה החיצונית השקופה המגנה על העין, וזאת על מנת למקד את קרני האור בעין בצורה תקינה.
 
ככל ש'המספר' גבוה יותר כך צריך להסיר יותר מרקמת הקרנית, על מנת להפחית את מידת הקימור. התקנות הבינלאומיות שנקבעו על בסיס מחקר, ניסיון וידע נצברים, התוו את העובי המינימאלי של הקרנית שיישאר לאחר הניתוח, כדי למזער סיכונים.
 
טרם ניתוח חובה לעבור אבחון
הניתוח לתיקון הראייה הוא פשוט יחסית ובטוח מאוד, ושיעורי ההצלחה שלו עומדים על כ- 99%. ניתוחי הלייזר הגיעו כיום לרמת בטיחות גבוהה מאוד, ולכן למשל בצבא ארה"ב כל החיילים הקרביים, כולל טייסים, אשר מעוניינים לעבור את הניתוח יכולים לעשות זאת במהלך שירותם במימון מלא של הצבא.
 
עם זאת ידוע על מקרים נדירים שבהם חלו סיבוכים לאחר הניתוח. מרבית המקרים הללו נובעים מאבחון שגוי ולכן כדאי להקפיד על בחירת רופא המומחה בתחום. לעיתים, לאחר הניתוח מופיעות תופעות לוואי הכוללות יובש בעיניים, סנוור וגירוי, אך אלו תחלופנה על פי רוב בתוך מספר חודשים.
בקרב אחוז קטן של מטופלים תתרחש נסיגה של ה'מספר' במהלך עשר השנים שלאחר ביצוע הניתוח. ברוב המקרים, כאשר קיימת נסיגה של ה'מספר' לאחר הניתוח ניתן לבצע ניתוח מתקן.
 
הניתוח בלייזר אינו מתאים לכול אחד. כאשר ה'מספר' אינו יציב אין האדם מתאים לעבור את ההליך. בנוסף, לעיתים השילוב בין קרנית דקה לבין מספר גבוה אינו מאפשר את קיום הניתוח. אין טעם לעבור את הניתוח אם למטופל יש 'מספר' מינוס 10 שעה שעובי הקרנית שלו מאפשרת להוריד רק 5 מספרים.
גם כאשר מבנה הקרנית אינו תקין, או שהמטופל לוקה בקטרקט או בגלאוקומה, או שמדובר באישה הרה לא יבוצע הניתוח. בכול מקרה נבדקת יציבות ה'מספר' של המטופל וגיל המינימום לביצוע הליך תיקון הראייה בעזרת לייזר הוא 17.5.
טרם קבלת החלטה על ניתוח לייזר לתיקון הראייה חובה לעבור אבחון רפואי ולקבל הסבר מפורט אותו אתם מבינים לחלוטין, הנוגע הן לסוג הניתוח המומלץ (ישנם שני סוגים עיקריים) והן לתחזית שיפור הראייה.
 
כמה זה עולה?
העלות של הניתוח אינה שולית, אולם בהתחשב שמדובר בהוצאה חד פעמית הרי היא פחותה במקרים רבים מההוצאה המצטברת על משקפיים או על עדשות מגע. לכך יש להוסיף את הכימות של הנוחות ושיפור איכות החיים המושגים. כמו כן, ישנם הסדרים עם מרבית קופה"ח המפחיתים משמעותית את עלות הטיפול.

שורה תחתונה:
רבים מאלו הסובלים מליקויי ראייה, ניתוח שמשכו אינו עולה על רבע שעה, עשוי לשפר מהותית את איכות החיים.​
אסותא אופטיק - חיפה   |   אסותא אופטיק השלום - תל אביב    |   אסותא אופטיק - ירושלים   |   אסותא אופטיק - באר שבע    |   אסותא אופטיק - אשדוד   |   אסותא אופטיק - רעננה
לתיאום בדיקת התאמה בחינם באסותא אופטיק חייגו:
072-338-0440 
או מלאו פרטיך וניצור קשר בהקדם: